Ligger du søvnløs? Ligger du søvnløs?

Der er utroligt mange, der ligger søvnløs. Så hvis du også gør det, så er du ikke alene om at gøre det.

Ja! Vi får hele tiden at vide, at det er vigtigt med en god søvn. Og ja! Det er det. Men det behøver ikke at være hele tiden og i sammenhæng. Det vigtigste er, at du får den søvn, du har brug for. Og det er meget individuelt. Så du skal selv finde ud af, hvor meget søvn, der er rigtigt for dig.

Desuden er der mange måder at takle det, at du ligger søvnløs på. Her vil jeg give nogle eksempler på, hvordan du kan gøre.

Ligger du søvnløs?

Ligger du søvnløs?

Ligger du søvnløs?

Vil du gerne have det godt?

Jeg bruger acceptprocessen.

Min bog: Acceptprocessen – Metodebeskrivelse 

Ring til mig på 24 22 16 22

Ligger du søvnløs?

Ligger du søvnløs?

Er det, jeg her har skrevet, ikke nok til at du får din søvn, så sig endelig til, så skal jeg se, hvad jeg kan gøre, så du kommer til at sove godt.

Mit mål for dig, er, at du får det godt, så jeg bliver overflødig.
Altså at du får trivsel. Når du gør det, så får dine omgivelser også trivsel, eller i det mindste mulighed for det.

Det er i orden – accept 

Det første og nok det vigtigste for at kunne sove, det er, at du inden i dig selv helt alene med dig selv, ved, at det er i orden – altså acceptere, at du ikke lige sover. Så falder du til ro, istedet for at kører rundt i, at du ikke sover, og at det er så forfærdeligt, og at du nu bebrejder dig selv, at du ligger søvnløs.

Selvbebrejdelserne, tankerne om, at det er forkert, osv. de gør, at du bliver ved med at være søvnløs. Dem kan du stoppe, ved at du siger til dig selv, at det er i orden, at du ligger søvnløs. Så ændre du fokus, fra at det er forkert, til at det er i orden – accept. Det giver ro. Så kan du falde i søvn. 

Når du laver selvbebrejdelser, føler, du er forkert, du skal gøre noget, du skal forhindre, at du er søvnløs, osv.  så vedligeholder du en aktivitet, der skaber adrenalin i kroppen – kemifabrikken inden i dig fortsætter, og dermed bliver det en ond spiral inden i dig, der holder dig vågen.

Sæt lys på 

En anden ting, du kan gøre, det er, at bruge lys visuelt til at skabe ro inden i dig. Så falder du også til ro og dermed falder du i søvn. Hvis du reelt mangler søvn. Hvis du reelt har fået alt det søvn, du har brug for, så falder du ikke i søvn.

Affirmation 

En tredje ting, du kan gøre, det er at finde en affirmation – bekræftende sætning, du siger til dig selv. Den affirmation skal lige passer til dig, når du skal sove. F.eks. “Jeg er i or”, “Jeg er elsket”, “Jeg er rigtig”, osv. En sætning, du kan gentage og blive ved med at sige, så der kommer ro i dig, og du mindsker niveauet af adrenalin. Så falder du også i søvn. Altså den med at tælle får. Det er om at få tankerne, der kører rundt med dig, til at bliver mindre og mindre, så du holder fokus på noget, der inden i dig giver ro.

Også acceptprocessen, når du er søvnløs 

Altså jeg bruger også acceptprocessen, når du er søvnløs. Det er så dejligt at se, når det virker. 

Når du får din søvn, så får du også opbygget dig selv, det du har behov for, så du kommer til at fungere bedre om dagen.

Få det godt – Find dig selv   

Lær at finde fred og ro i dig selv. Hjælp dig selv til at få overblik og handlekraft. Bliv mere positiv og glad. Få det godt og find dig selv! Med metoder indenfor visualisering og samtaleterapi giver jeg dig redskaber til at takle de udfordringer, du måtte møde på din vej – hel dig selv – også på egen hånd.

Se mere om behandling og om mine behandlingsmetoder:

Samtaleterapi  og  Visualisering  ved brug af  Acceptprocessen

Behandling på Lisegården #behandling Ligger du søvnløs?

Du kan komme fra dyb mørke til at være en solstråle

Du bliver positiv og glad

  Du er god nok 

Husk at du er et dejligt og vidunderligt menneske, elsket bare fordi du er til – er født. Intet andet.

Hvis du ikke synes det, så sig endelig til, så skal jeg vejlede dig, så du har en mulighed for at lære det.

Du kan – Når jeg kan, så kan du også. 

Behandling på Lisegården #behandling Ligger du søvnløs?

Du kan.
Når jeg kan, så kan du også.

Vil du gerne ændre andre?

_DSC6331_ME_Flat_LowRes

Ved at ændre din reaktion på andres negative sider?

Så skal du lære at bryde dansen, så du får det godt, og dermed har de andre også mulighed for at få det godt.

Dansen kan foregå alle vegne, i et parforhold, mellem venner, kolleger, chefen, eller andre menneskelige relationer.

Alt for ofte er der i menneskelige relationer og i et parforhold problemer, hvor man ikke rigtigt kan finde ud af at få det til at fungere godt. Jeg ser det ofte ved Janteloven, mobning, overgrebvold (primært den psykiske vold og også ved partnervold), psykopater, personer med psykopatiske træk, borderline, osv.

Vil du gerne lære at bryde “dansen”?

Jeg skal gerne hjælpe dig, give dig redskaber og vejlede dig, så du kan reagerer på en opbyggende måde, så du får det godt, og dermed har den anden også mulighed for at få det godt.

 

15 min gratis ved første samtale

Ring på + 45 2422 1622
Så vil vi sammen finde ud af hvad du har brug for.

Med venlig hilsen

Lise Seidelin
Læge med over 29 års erfaring

Skriv et svar