Katastrofetanker og -følelser, samt forsvar – altså en dans med os selv Katastrofetanker og -følelser, samt forsvar - altså en dans med os selv

Når vi har været udsatte for katastrofer over en periode, så ender vi med at få katastrofetanker og -følelser. Kroppen reagere med et indre forsvar mod katastrofen.

Katastrofetanker og -følelser, samt forsvar - altså en dans med os selvVil du gerne have det godt?
Jeg bruger acceptprocessen.
Ring til mig på 24 22 16 22

Katastrofetanker og -følelser, samt forsvar - altså en dans med os selv

Skammer du dig over at have det skidt?

Katastrofetanker og -følelser, samt forsvar - altså en dans med os selv

Har du katastrofetanker. Du er ikke alene.

Du kan godt få det godt, jeg hjælper dig gerne.

Mit mål for dig, er, at du får det godt, så jeg bliver overflødig.
Altså at du får trivsel. Når du gør det, så får dine omgivelser også trivsel, eller i det mindste mulighed for det.

Gentagne forskrækkelser kan give katastrofetanker

Når vi på en eller anden måde har oplevet igen og igen at blive forskrækkede, ender det med inden i os at opleves som gentagne katastrofer. Det kan være Janteloven, mobning, overgreb, vold, en psykopat, en borderline, en narcissist, osv. men det kan også være andre katastrofer, f.eks. ved krig.

Vanen – den indre dans med dig selv

Det der er afgørende, er, hvordan vi ubevidst reagerer på situationen. Altså hvordan vores indre kemifabrik reagere. Sender den store mængder adrenalin ud og stresser os, eller hvad gør den kemiske reaktion i os?

Vi laver en indre dans med os selv, hvor vi igen og igen og igen oplever katastroferne, vi har været ude for, og begynder at forklare og forsvare os overfor katastroferen. Det hele sker inden i os selv. Vi får tankemylder og følelsesmylder, som bare “kører af sted” med os.

Vi ender med helt ubevidst at forvente, at der sker katastrofer hele tiden. Vi ender ofte med at finde mennesker, der kan bekræfte katastroferne, så vi kan bevare vores vane.

Når angst, skammen, utrygheden melder sig

Bliver vi angste, vrede, føler os forkerte, skuffede, skamfulde, utrygge, rastløse, osv.  osv. så oplever kroppen det som katastrofe. Når det så gentages tilstrækkeligt mange gange, så bliver det en vane. Her begynder følgevirkningerne, og de kan blive ved, indtil man en dag ikke ønsker det mere og gør noget ved det.

Det er ikke nok, at fjerne sig fra selve “katastrofen”, for vanen er inden i dig. Når det først er blevet en vane, så skal du ind og arbejde med den inden i dig. Du skal i gang med at ændre vanen inden i dig. Du skal ændre den fra en dårlig vane til en god og sund vane, der opbygger dig.

Der er håb – du kan godt

Jeg bruger acceptprocessen. Det er så dejligt at se, når det virker. At der er en, der får brudt sin vane og begynder at bygge sig selv op igen. Det glæder mig altid.

Så når jeg kan og andre kan, så kan du også. Det er inden i dig, det foregår.

Se mere her:

Livet er en dans på roser. Bryde de negative vaner og få det godt

Det enkle – at bryde dansen

Individ – Vi er alle hver især et individ

Ondskab er en del af livet. Vi skal alle lære at takle det

Traumer reaktiveres, når nogen – også det offentlige – laver noget negativt / borgerødelæggelse

Fortrængninger – fornægtelser – at se livets negative sider i øjnene – så du får det godt

Regler – Regler for dig – Regler, du sætter for andre

Medicinering ved psykiske problemer

Tankemylder – myldertanker

Acceptprocessen kan bruges til mange ting

Den indre kritik-”plade” med forsvar og forklaringer

Det man fokuserer på forstørres

Når tankerne giver stress

Den pæne psykopat – I den psykiske volds magt.

Opildne til had – psykopat, politi, sagsbehandleren, osv.

Forventninger – en fantasi, vi skaber inden i os om fremtiden

Vi har alle udøvende sider – Vi kan lære at takle dem

Beslutninger – de overfladiske beslutninger og de dybe beslutninger

At få og finde hjælp som udsat og som udøvende er alt for ofte meget svært

At ændre andre

Psykopaten startede – altså den anden startede, det var ikke mig

Synsvinkel – at se livet ud fra den negative eller positive synsvinkel

Dejlig og vidunderlig men også psykopat

Nogle har behov for et eller andet at hade

Stemple en psykopat

Forsvare sig – sige fra

Den ny kæreste er også psykopat eller ny chef, ny ven, ny familie, osv.

Du kan lære at styre din indre kemifabrik, så du får det godt.

Projektioner – Overførselsmekanismer

Piller løser alle problemer – tror vi – det er bedre at bruge den psykisk faktor

Destruktivitet og ondskab betegnes som konstruktiv saglig kritik

En AHA oplevelse – Ubevidste vaner fastholder en i destruktive forhold

Vaner

“Ja!”-siger og “Nej!”-siger – at være på tværs

Vende tingene indad – påtage sig andres negative ting

Arbejde med psyken – Accept og så hokus pokus, så er der ro, og du får det godt

Rastløs – Som en “flue i en flaske”

Andre ved bedst – Lave andre om – Andre vil lave dig om – Lave dig selv om

Blive hørt, troet og taget alvorligt

Overfølsomme – oversensitive – hypersensitive – særligt sensitive

Se mere i luppen eller menuen øverst i højre hjørne af hjemmesiden

 

Tilbage til Blog

Få det godt – Find dig selv

Lær at finde fred og ro i dig selv. Hjælp dig selv til at få overblik og handlekraft. Bliv mere positiv og glad. Få det godt og find dig selv! Med metoder indenfor visualisering og samtaleterapi giver jeg dig redskaber til at takle de udfordringer, du måtte møde på din vej – hel dig selv – også på egen hånd.

Se mere om behandling og om mine behandlingsmetoder:

Samtaleterapi  og  Visualisering  ved brug af  Acceptprocessen

Behandling på Lisegården #behandling Katastrofetanker og -følelser, samt forsvar - altså en dans med os selv

Du kan komme fra dyb mørke til at være en solstråle

Du bliver positiv og glad

Du er god nok

Husk at du er et dejligt og vidunderligt menneske, elsket bare fordi du er til – er født. Intet andet.

Hvis du ikke synes det, så sig endelig til, så skal jeg vejlede dig, så du har en mulighed for at lære det.

Du kan – Når jeg kan, så kan du også.

Behandling på Lisegården #behandling Katastrofetanker og -følelser, samt forsvar - altså en dans med os selv

Du kan.
Når jeg kan, så kan du også.

Skriv et svar