Frustrationerne hos borgerne er tiltagende og fører til råb i afmagt

Som der står i artiklen: “Frustrationerne hos borgerne er tiltagende og fører … til råb i afmagt.” Så bliver sagsbehandlerne sure, og så bliver det endnu værre for borgeren, og borgeren reagerer med endnu mere “råb i afmagt”, som så sagsbehandlere reagerer negativt på, osv. En negativ “dans” uden lige. Ikke bare skader den borgeren, den skader også sagsbehandlerne og dermed “systemet”.

For at ændre det, så skal vi den modsatte vej, sådan som jeg plejer at sige.

Her burde det være sagsbehandleren, der går den modsatte vej. Men det kan de alt for ofte ikke finde ud af. De har ikke lært det, og de har ikke opbakning fra deres overordnede, alt for ofte tværtimod. På den måde er sagsbehandleren også med til at blæse endnu mere til “ilden – lægge brænde på bålet” – øge dansens negative og destruktive indflydelse. Så her er det borgeren, der skal lære at bryde “dansen”, så er der faktisk mulighed for, at sagsbehandleren også gør det.
Jeg har set det så tit, når jeg lærer en kunde det. Når det lykkes er det bare så dejligt.

Så når jeg kan og andre kan, så kan du også.

 

Giv udsatte borgere en pause fra systemet

Alt for mange borgere i livskriser bliver klemt i systemets bureaukrati og kontroller. Derfor bør der indføres en form for midlertidig fredning af udsatte borgere, så de får chancen for at komme på fode igen.
Frustrationerne hos borgerne er tiltagende og fører ... til råb i afmagt
Tilbage til Blog

Skriv et svar

Din emailadresse bliver ikke offentliggjort. De markede felter skal udfyldes

Send kommentar