Arbejde med psyken – Accept og så hokus pokus, så er der ro, og du får det godt Arbejde med psyken - Accept og så hokus pokus, så er der ro, og du får det godt

Når man starter med at arbejde med psyken, så er der mange, der synes, at accept og så hokus pokus, så er der ro. Ja! Det hele kan virke, som om det er hokus pokus. Men det er “bare”, at du bruger nogle redskaber psykisk til at gøre noget, du slet slet ikke er vant til, nemlig arbejde med psyken. Jeg kalder det acceptprocessen.

Arbejde med psyken - Accept og så hokus pokus, så er der ro, og du får det godt

Livskraften åbner

Arbejde med psyken - Accept og så hokus pokus, så er der ro, og du får det godt

Mit mål for dig, er, at du får det godt, så jeg bliver overflødig.
Altså at du får trivsel. Når du gør det, så får dine omgivelser også trivsel, eller i det mindste mulighed for det.

Vanen at tro du er alt det negative

Du er så vant til at blive “hjernevasket” til en masse negative ting – manipuleret til at tro, du er forkert, du ikke er noget værd, osv. sådan som det sker med Janteloven. Men det sker også ved mobning, overgreb, vold – især psykiske vold, en psykopat, en borderline, en narcissist, osv. osv. osv.

Der er så mange, der slet ikke forstår, hvorfor bare at acceptere, at det virker så effektivt til at give ro.

Dem der har prøvet og lært det, har også forstået at det virker (ikke altid hvorfor, men at det virker), og derfor fortsætter de med at gøre det. Men når det er nye, der skal lære, hvordan accept virker, så er det ofte meget svært, fordi det er så anderledes, end den måde vi plejer at tænke på.

Inde i de aller fleste af os, der kører tankerne i negative ting – altså vi kan godt finde ud af, at hjernevaske / visualisere os selv med negativitet. Men det positive, det stritter vi imod, fordi vi ikke er vant til det. Accept er en positiv ting, og når vi acceptere det negative, så er vi allerede i gang med at fortælle os selv, at det ikke er forkert, at have de negative sider.

Altså den modsatte vej. Når noget er forkert, og vi ikke må være sådan, så kommer vi til at fokusere meget på det, og dermed bliver det større og større. På den måde bliver vi endnu mere negative og får det endnu værre.

Accept, så du tror, du er god nok

Her skal vi den modsatte vej, så vi får det bedre. Det vi plejer, er, at se tingene inden i os som forkerte. Når vi så begynder at acceptere det hele derinde, så går vi den modsatte vej og ser det hele som værende i orden (accept) i stedet for forkert. Det i sig selv hjælper gevaldigt.

Altså at få den følelse, at det er i orden (accept) at være, som man er, i stedet for at det er forkert at være, som man er.

Finde din vej frem

Herefter skal man så i gang med at finde veje frem, som giver en flere og flere gode vaner. Altså at vi tager fat i de negative vaner, og finder veje til at få gode vaner.

F.eks. i stedet for at tale grimt til sig selv, så begynde at tale pænt til sig selv. Når man gør det, så begynder man også at tale pænt til andre. Så bliver livet så rart. Så begynder du at trives og dermed får dine omgivelser også mulighed for at trives.

Du og dine omgivelser får det godt

Så på denne måde kan du arbejde med psyken, så du får det godt og dermed dine omgivelser, i det mindste får de mulighed for det. Det er jo deres valg, hvordan de inden i dem selv vil gøre. Vil de fortsat se dem selv som forkerte, eller vil de også begynde at acceptere og dermed begynde at se dem selv som de gode mennesker, de er, ligesom du selv er et godt menneske.

Altså accept og så hokus pokus er der ro. Du har det godt og dine omgivelser har det godt.

Fra “Jeg er forkert”, til “Jeg er rigtig”

Jeg huske så tydeligt, da jeg fandt ud af, at det eneste, jeg gjorde forkert, var, at jeg troede, at “Jeg var forkert”. Senere tilføjede jeg, at “Jeg er rigtigt”. Det var virkelig dejligt og er det stadig. Sådan kan man arbejde med psyken – altså “hjernevaske” sig selv / visualisere det positive, så man får det godt. Det er så dejligt, når det lykkes.

Så når jeg kan og andre kan, så kan du også.

Få det godt – Find dig selv

Lær at finde fred og ro i dig selv. Hjælp dig selv til at få overblik og handlekraft. Bliv mere positiv og glad. Få det godt og find dig selv! Med metoder indenfor visualisering og samtaleterapi giver jeg dig redskaber til at takle de udfordringer, du måtte møde på din vej – hel dig selv – også på egen hånd.

Se mere om behandling og om mine behandlingsmetoder:

Samtaleterapi  og  Visualisering  ved brug af  Acceptprocessen

Behandling på Lisegården #behandling Arbejde med psyken - Accept og så hokus pokus, så er der ro, og du får det godt

Du kan komme fra dyb mørke til at være en solstråle

Du bliver positiv og glad

Du er god nok

Husk at du er et dejligt og vidunderligt menneske, elsket bare fordi du er til – er født. Intet andet.

Hvis du ikke synes det, så sig endelig til, så skal jeg vejlede dig, så du har en mulighed for at lære det.

Du kan – Når jeg kan, så kan du også.

Behandling på Lisegården #behandling Arbejde med psyken - Accept og så hokus pokus, så er der ro, og du får det godt

Du kan.
Når jeg kan, så kan du også.

Skriv et svar