Oversigt

Øvelser

Her er øvelser til alle, der ønsker hjælp til at klare problemer store som små.

Jeg har en hel del øvelser, som du måske ikke har prøvet, og som måske kunne hjælpe dig. De har hvert sit formål, men alle har det til fælles, at de opbygger den, der laver øvelsen.
Lyset er et symbol på den helende kraft - livskraften i os alle f.eks. symbol for immunforsvaret. Den har alle, der er levende, alle! Dig og mig og alle andre - både venner, fjender og også dem i systemet.

Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at henvende dig.
Held og lykke med det. Du kan godt.
Du er et vidunderligt menneske. :-)
Lisegården
En lise for sjælen
Trivsel for dig
Læge Lise Seidelin

Øvelse 1:       
En grundlæggende øvelse, hvor du opbygger dig selv og din livskraft.

Øvelse 2:  
Ligeledes en grundlæggende øvelse, hvor du opbygger livskraften i dig selv.

Øvelse 3:    
En øvelse til dig, der har fjender
En tredje øvelse, som måske kunne hjælpe dig i dine sager, f.eks. vold i ægteskabet, tvangsfjernelsessager, folk der er kommet i klemme i systemet, problemer med børn, voksne, alt muligt hvor du har en fjende.

Øvelse 4:
En skriveøvelse: Sæt dig og skriv 50 ting du er god til, eller du godt kan lide, eller som er rigtigt for dig. I starten er det svært, men efterhånden finder du ting, alle mulige forskellige ting.
Når du har lavet denne liste, så kan du bruge den til at se, noget godt, når du har det skidt, eller hvad du vil bruge dit liv på, osv.

Øvelse 5:
Skriv 70 gange hver dag en sætning, der gør dig godt inden i dig.
F.eks.
"Jeg elsker mig selv"
"Jeg er god nok"
"Jeg er stærk"
"Jeg er sund og rask"
"Jeg værdsætter mig selv"
"Jeg er selvbestemmende"
Osv.
Der er mange muligheder
Det er vigtigt for dig, at du bruger en sætning, der kun indeholder positive ord. Der må ikke stå ikke eller lignende i sætningen. Find det modsatte ord og brug det i stedet.
Når du har skrevet sætningen, så skriv den følelse, der er forbundet med sætningen. I starten vil det være problemer og negative tanker, der kommer. Senere når du har vænnet dig til tanken, så vil du forstå, at det er rigtigt.
Du må faktisk godt elske dig selv, være værdifuld og bestemme selv.

Øvelse 6:
En øvelse i acceptprocessen. Når der sker noget inden i dig, så sige til dig selv: "Det er i orden" - gøre det lige meget, hvad der sker derinde. Har du svært ved det, så er det også i orden at det er svært.

Øvelse 7:       
Øvelse i at gøre det rigtige
En øvelse i at gøre det, der er rigtigt for en selv, så man opbygger sig selv til glæde for primært en selv, men også til glæde for ens omgivelser.

Øvelse 8:
Knibtangsøvelse
En øvelse i at stå sammen

Held og lykke med jer alle sammen.
I er alle sammen nogle virkelig dejlige vidunderlige mennesker.
Og jeg ved godt, at de fleste af jer har virkelig hårde problemer at slås med.
Jeg håber på, at jeg med mine øvelser, kan give bare en enkelt af jer lidt håb om, at I kan have det bedre. For det ved jeg, ud fra min erfaring, at det kan lade sig gøre.

De kærligste hilsner
fra Lise