Socialrådgivere drukner i sager

Socialrådgivere drukner i sager

Hvor ville jeg ønske, at der var en helt anden administrativ måde, at takle sager på i kommunerne. I stedet for at lade sagerne hobe sig op i stakkevis, ville det være godt, hvis der kunne laves nogle lettere ekspeditioner, hvor de enkle og lette sager blev taget af administrativt personale, og sagsbehandlerne kunne tage sig af de mere alvorlige sager, så de havde tid til dem.

Det ville også hjælpe, hvis man tog folk alvorligt, så de fik den hjælp de reelt har brug for. Det at borgerne skal vente og vente og vente forværre situationen meget og meget groft.
Af Lise Seidelin den 25/08/09

Nyhedsbrev fra Fyens Stiftstidende lø 08-08-2009
Socialrådgivere drukner i sager
Faaborg-Midtfyn: Det vælter ind med henvendelser til Faaborg-Midtfyn Kommune om børn, som har brug for hjælp.
– Stigningen er så eksplosiv, at vi ikke…
http://www.fyens.dk/article/1295320:Faaborg-Midtfyn–Socialraadgivere-drukner-i-sager

Lisegården